Dwujęzyczne Gimnazjum MENTIS
ul. Piwoniowa 18
03-074 Warszawa Choszczówka
tel.: 693 01 02 00
kontakt@szkola-mentis.edu.pl
Sekretariat: 785 700 555, e-mail: biuro@szkola-mentis.edu.pl
TRWAJĄ ZAPISY NA ROK SZKOLNY 2013/2014 - szczegóły na stronie: www.szkola-mentis.edu.pl
Gimnazjum MENTIS jest propozycją dla wszystkich tych, dla których ważna jest nauka języków obcych, dla tych którzy pragną należeć do międzynarodowej społeczności, pragną mieć otwartą drogę do edukacji w szkołach za granicą, do podróżowania po świecie i poznawania nowych ludzi.
Program i założenia Dwujęzycznego Gimnazjum MENTIS:
1. W placówkach Mentis realizowana jest rozszerzona podstawa programowa MEN wzbogacona przez autorski program nauczania języka angielskiego oparty na metodzie "immersji językowej".
Metoda "immersji językowej" jestjedną z najskuteczniejszych i zarazem najciekawszych metod nauczania języka obcego. Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się językiem jako narzędziem, służącym poznawaniu świata, a nie traktowanie języka jako celu nauczania samego w sobie, dlatego w placówkach dwujęzycznych część przedmiotów prowadzonych jest w dwóch językach - w Gimnazjum Mentis – w j. polskim i j. angielskim.
2. Uczniowie uczą się drugiego języka obcego – do wyboru mają: język hiszpański, francuski lub niemiecki.
3. Szkoła dba o wysoki poziom wszystkich prowadzonych zajęć.
4. W procesie przekazywania wiedzy stosowane są różne metody nauczania teoretycznego oraz praktycznego, m.in. wykład informacyjny, metoda projektów, ćwiczenia przedmiotowe i laboratoryjne, metody gier dydaktycznych, a także metody aktywizujące, jak burza mózgów oraz metoda inscenizacji.
5. Uczniowie uczestniczą w inicjatywach społecznych, kulturalnych, sportowych, a także dobroczynnych. Społeczność gimnazjalna wspólnie tworzy projekt "Mentisowe serce" przyłączając się tym samym do różnych akcji charytatywnych.
6. W Gimnazjum Mentis rekomendowany jest model komunikacji Marshalla B.Rosenberga ”Porozumienie Bez Przemocy” (ang. Nonviolent Communication, NVC).
7. Nad prawidłowym procesem edukacji emocjonalnej w gimnazjumczuwa psycholog, z którym uczniowie mają cotygodniowe zajęcia grupowe, a rodzice mogą umówić się na spotkanie w ramach bezpłatnych indywidualnych konsultacji.
8. Szkoła dba o bezpieczeństwo swoich uczniów. Poczuciu bezpieczeństwa sprzyjają: kameralny budynek,spójna i niewielka społeczność uczniowska, programy profilaktyczne, a także jasno określone zasady postępowania. Bezpieczeństwo to również pozytywny klimat społeczny szkoły, tożsamy system wartości, koleżeństwo zamiast rywalizacji, szacunek, zaufanie i akceptacja dla wyrażania swoich myśli i przekonań.
Zdobywanie wiedzy dla uczniów szkoły Mentis jest źródłem satysfakcji i radości. W procesie kształcenia najważniejsza jest pasja, która pozwala uczniom z większym zaangażowaniem i wysiłkiem, a równocześnie z przyjemnością i entuzjazmem wypełniać codzienne obowiązki i realizować marzenia.
03-074 WARSZAWA, Piwoniowa 18
tel. 22 7434791
Dwujęzyczne Gimnazjum MENTIS
ul. Piwoniowa 18
03-074 Warszawa Choszczówka
tel.: 693 01 02 00
kontakt@szkola-mentis.edu.pl
Sekretariat: 785 700 555, e-mail: biuro@szkola-mentis.edu.pl
TRWAJĄ ZAPISY NA ROK SZKOLNY 2013/2014 - szczegóły na stronie: www.szkola-mentis.edu.pl
Gimnazjum MENTIS jest propozycją dla wszystkich tych, dla których ważna jest nauka języków obcych, dla tych którzy pragną należeć do międzynarodowej społeczności, pragną mieć otwartą drogę do edukacji w szkołach za granicą, do podróżowania po świecie i poznawania nowych ludzi.
Program i założenia Dwujęzycznego Gimnazjum MENTIS:
1. W placówkach Mentis realizowana jest rozszerzona podstawa programowa MEN wzbogacona przez autorski program nauczania języka angielskiego oparty na metodzie "immersji językowej".
Metoda "immersji językowej" jestjedną z najskuteczniejszych i zarazem najciekawszych metod nauczania języka obcego. Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się językiem jako narzędziem, służącym poznawaniu świata, a nie traktowanie języka jako celu nauczania samego w sobie, dlatego w placówkach dwujęzycznych część przedmiotów prowadzonych jest w dwóch językach - w Gimnazjum Mentis – w j. polskim i j. angielskim.
2. Uczniowie uczą się drugiego języka obcego – do wyboru mają: język hiszpański, francuski lub niemiecki.
3. Szkoła dba o wysoki poziom wszystkich prowadzonych zajęć.
4. W procesie przekazywania wiedzy stosowane są różne metody nauczania teoretycznego oraz praktycznego, m.in. wykład informacyjny, metoda projektów, ćwiczenia przedmiotowe i laboratoryjne, metody gier dydaktycznych, a także metody aktywizujące, jak burza mózgów oraz metoda inscenizacji.
5. Uczniowie uczestniczą w inicjatywach społecznych, kulturalnych, sportowych, a także dobroczynnych. Społeczność gimnazjalna wspólnie tworzy projekt "Mentisowe serce" przyłączając się tym samym do różnych akcji charytatywnych.
6. W Gimnazjum Mentis rekomendowany jest model komunikacji Marshalla B.Rosenberga ”Porozumienie Bez Przemocy” (ang. Nonviolent Communication, NVC).
7. Nad prawidłowym procesem edukacji emocjonalnej w gimnazjumczuwa psycholog, z którym uczniowie mają cotygodniowe zajęcia grupowe, a rodzice mogą umówić się na spotkanie w ramach bezpłatnych indywidualnych konsultacji.
8. Szkoła dba o bezpieczeństwo swoich uczniów. Poczuciu bezpieczeństwa sprzyjają: kameralny budynek,spójna i niewielka społeczność uczniowska, programy profilaktyczne, a także jasno określone zasady postępowania. Bezpieczeństwo to również pozytywny klimat społeczny szkoły, tożsamy system wartości, koleżeństwo zamiast rywalizacji, szacunek, zaufanie i akceptacja dla wyrażania swoich myśli i przekonań.
Zdobywanie wiedzy dla uczniów szkoły Mentis jest źródłem satysfakcji i radości. W procesie kształcenia najważniejsza jest pasja, która pozwala uczniom z większym zaangażowaniem i wysiłkiem, a równocześnie z przyjemnością i entuzjazmem wypełniać codzienne obowiązki i realizować marzenia.